Translate

duminică, 30 septembrie 2012

De vizitat Castelul Corvinilor



 Din Bacau noi am plecat ,  in caruta ne-am urcat , si am mers  sa vizitam Castelul Huniazilor .
                                                  
   Drum lung pana la Castel cu peripetii . Nu am fost pana acum niciodata in zona Hunedoarei mi-a placut la castel  turnuri , donjon si bastion.
    Castelul a fost construit de Iancu de Hunedoara incepand cu anul 1440 cand a hotarat sa modernizeze cetatea existenta la acea vreme .     Constructia a fost facuta in mai multe faze si pe la 1480 a fost finalizata.

     Donjonul turnul cel mai inalt al castelului folosit pentru observatie tragere si in ultimul caz pentru retragerea din fata inamicilor .
    Bastionul- face parte din sistemul de aparare castelului .                                  
       Sala Cavalerilor , Sala Dietei .
      Turnul Capistrano unde este un semineu gotic, Turnul Pustiu
      Turnul Toboşarilor,Turnul Buzdugan,Turnul Neboisa .
      Fantana





Curtea interioara










De prin sala de tortura 
Interesante metodele de tortura  medievale

Sala cu trofee de vanatoare  



                                            


     Am remarcat intradevar un semineu  la un nivel superior dar nu era restaurat,castelul deja se afla in restaurare atat la exterior cat si la interior dar in schimb am vazut o soba din teracota cu blazoanele cetatii .    Viorel l-a remarcat si a trebuit sa -l pozam chiar daca el nu prea vrea .




        Multe poze am facut interesante, dezamagita de faptul ca la intrarea in oras vezi toate ororile construite de comunisti , cladirile combinatului siderurghic chiar in apropiere de castel .
        Nu prea se imbina in cadrul pitoresc al castelului  ruinele moderne ale cladirilor muncitoresti , iar la periferia orasului vezi castele tiganesti .Daca cumva ai neispiratia opresti pe langa ele copii iti cer de mancare in franceza iar daca esti strain nu stiu ce s-ar putea intampla.
      Si daca tot am oprit sa pozez castelul, castel  traditional numai romanesc nu este vi-l arat si voua e rosu si in jur saracie lucie.Nu vreau sa supar pe nimeni dar adevarul este ca avem o tara frumoasa cu primari puturosi care in 22 de ani nu au facut nimic cu orasele pe care le pastoresc. Avem o multime de obiective frumoase turistice nu e de ajuns sa spui povestea trebuie facuta si infrastructura ca sa ajungi acolo sa speli strazile , sa  strangi gunoaiele , sa faci programe sa atragi fonduri dar cum mi-am propus fara politica inchei aici dar cu promisiunea ca in orice loc merg  am sa scriu si-am sa va povestesc daca nu-mi place ceva.
    
 

Niciun comentariu: