Translate

vineri, 22 august 2014

Un turn , o biserica cu orga , o cetate .... Saschiz



       Un turn , o biserica cu orga , o cetate in Saschiz judetul Mures si am trecut de atatea ori pe langa ea si n-am avut linistea sufleteasca sa putem intra si admira  .
       Nici nu stiti cat mi-am dorit sa intru intr-o astfel de biserica cu orga sa pot vedea de aproape orga , stranele , arcadele gotice . E diferit de bisericele ortodoxe cu care suntem obisnuiti in Moldova .


       De cate ori am mers la Brasov la Biserica Neagra niciodata nu am putut intra si am admirat-o doar de afara fiind intotdeauna  inchisa publicului  .
       Turnul cu ceas al bisericii  evanghelice seamana cu Turnul de la Sighisoara se pare ca are acelasi arhitect  fiindca piesa de pe fatada turnului este in acelasi stil cu cele de pe Turnul cu ceas din Sighisoara




              Sus pe deal se vad ruinele Cetatii Sasesti  despre care se spune ca a fost construita in  sec .XIV lea iar pe una din pietre se vede daltuita data de 1343 si ca avea 6 turnuri si ziduri de 7-9 metri .
             In interior avea o fantana adanca de 60 m iar la capat facea legatura cu un tunel ce  facea legatura intre cetatea de pe deal si centrul Saschizului .


       Dintotdeauna am fost fascinata de satele in care gasesti Biserici fortificate ,stiluri gotice , parca sufletuul ar vrea sa se intoarca mereu acolo si sa vada si sa simta ce s-a mai schimbat cum a evoluat . Cine stie poate intr-o alta viata am trait in acea zona .



             Aici la Saschiz gasesti  la poarta bisericii fortificate dulceata de lapte , gem de agrise , dulceata de rubarba , siropuri de fructe  toate facute de oamenii locului .
           Buna dulceata de lapte ,tare buna .....are gustul caramelelor cu lapte  .Incercati-o .. :)














Niciun comentariu: