Translate

joi, 6 februarie 2014

Cetatea Deva in 2013

       Caruta noastra ne-a dus la Cetatea Devei  unde ne-am parcat direct in telecabina ce urca si cobora la  Cetate .
        Cand am ajuns sus , tot mai sus spre cer  :)  am gasit  a mare vanzoleaza se lucra de zor la refacerea cetatii vechi se scotea pamantul care acopera vechea cetate si se restaureaza .O mare de schele , scari dar de acolo de sus poti vedea tot orasul  Deva . Am ramas impresionati de frumusetea  locului  . Cand va fi gata ne vom reintoarce .





























 Si mai impresionati de anuntul cu viperele . :)
 Cat s-a chinuit Viorel sa ma pozeze sub anunt dar tot n-a reusit , hi hi :)




     Din cate am citit    cetatea  Deva este situata pe un deal vulcanic dateaza pe la 1269 , in timpul rascoalei lui Horea,Closca si Crisan proprietarii cetatii au tinut piept iobagilor si motilor din Muntii Apuseni, o perioada a fost parasita ,  pe la 1817 a fost restaurata de imparatul Francisc, in 1848 a fost ocupata de soldatii austrieci  iar  la 1849 a explodat o magazie cu praf de pusca care a distrus cetatea


 Si o Mishutza obosita dupa urcusul scarilor intr-o zi cu arsita torida la ora de varf a dupa amiezei .Nu faceti ca noi veniti pe racoare  :)

Niciun comentariu: